Andrea is a boy who let’s life pass by. He has a best friend to keep an eye on, a difficult exam to pass and an ex-girlfriend who plays cat and mouse with him. But he likes his life as it is and when he discovers he has an incurable disease, his world collapses. Can an illness change a person's life... for the better? Yes, if you meet Giulia who, apparently, is in the same conditions as you are. Thanks to her, Andrea will understand how special and fleeting life can be.