A restaurateur in crisis due to price increases due to the war in Ukraine convinces his friends to restore cigarette smuggling, which has been stopped in Puglia for over twenty years. Smuggling becomes a metaphor for denouncing the anger of citizens due to the political and cultural abandonment of a vast territory, the Brindisi-Tarantino area, which has been particularly plundered, also from an environmental point of view.