Marinette Pichon is one of the world’s greatest stars of football, having held for almost two decades the record for the number of goals and caps for the French team (men/women combined), before becoming a FIFA Legend by being the first French player to have a career in the US. Pioneer of French women’s soccer, the film follows her fight to spread awareness on women’s rights in sport. A path full of pitfalls, from a childhood ravaged by an alcoholic and violent father to the heavy burden of coming out in an era where there is no such thing as LGBTQ+ rights. Her success in sport will fuel her desire to make a difference in the recognition of French women’s soccer, homosexuality, and equal opportunity. It is the story of a woman’s life, a fighter, an uncompromising ode to freedom, to surpassing oneself.