The protagonist is Ubaldo Lumaconi, a man of forty-year-old what for fear of being infected by his elderly parents, decides to shut himself up in a small room in their home, trying to avoid any contact with them and with the outside world as much as possible. During this kind of forced quarantine, he elaborates a bizarre theory in his mind, which he will feed more and more, constantly informing himself on the web. A theory that will also see zombies among the protagonists ...