In a small town in the Appennins, young and devout Antimo lives an uneventful life between the local church, the chaste dates with his girlfriend and the cowshed where he lazily works with his dad. One day, he meets Lazzaro, a simple and wild man who works as a helper in the nearby farm. Antimo sees a spark in Lazzaro and sets out to convert him. The religion he starts teaching him doesn't reflect what he learn at Sunday school though. It's a personal and heretic reading of Christianity, which leads the two on unbeaten paths, with no way back.