Agnese is a wolf biologist who gets back to her family after a long hospitalization in a mental institution. Her daughter Arianna is an introverted teenager who lives for dancing and has a problematic relationship with her mother. Her husband, Riccardo, is a doctor who tries to hold the pieces of a family about to collapse. The moon has an occult power over Agnese, whose mind begins to disrupt and her body transforms, while the visions of the “God of the woods” intrude on reality.