A man’s conscience is his most precious possession. What men do not know, however, is that their consciences inhabit a world parallel to ours. And if things are not going so well with us, it is not that things are better over there, in the Other World. Consciences are discouraged, unmotivated, unheard. All but one. Otto is the best conscience in Italy because Filippo, his ‘protégé,’ follows him blindly, guaranteeing him resounding scores. At least until, on the eve of his wedding, Filippo turns out to be repressed, and decides to disobey his conscience because he has fallen in love with someone else, a girl named Valentina, who has made him lose his mind. Otto has no choice but to descend to Earth to bring him to his senses and not lose his well-deserved promotion. Too bad that, up close, the line between Good and Evil is much harder to see: being a Human Being is a very complicated job, especially when love is involved.