Marcelo has devoted his life to teaching philosophy at the Public University of Buenos Aires. When his mentor Professor Caselli dies unexpectedly, Marcelo expects to become the new head of Department. However, his plans turn upside down with the unexpected arrival of Rafael Sujarchuk. Charismatic and seductive, Rafael returns from his pedestal in European universities to claim the vacant position for himself. Marcelo's clumsy efforts to prove he is the right candidate will trigger a philosophical duel, while his life -and the country- enter a spiral of chaos.