The most famous Collie dog Lassie is on a rescue mission with her best friend Flo and their new friends Henri, Kleo and little Pippa, a Jack Russell Terrier. This time round, Lassie's detective skills are particularly called upon to get to the bottom of the mysterious disappearances of several pedigree dogs.