Samad is a young man who made a mistake and who has already paid for his mistakes with prison. Father Agostino, his friend and mentor to him, thinks that Samad’s experience could be an inspiration for the boys who are still behind bars. This is why he makes him return within those walls to tell it. But it is the wrong day, because a fight explodes the anger and resentment of the inmates, who decide to barricade themselves in protest. It is then that Samad will find himself forced to choose which side he wants to be on: Muslim or Christian, accomplice or hostage.