Max, a witty and brave 12-year-old, feels like he has two families instead of one. In and after school, he spends all his time with his two best friends Tom and Vivian, who are always there to make life easier for each other. Together, they are The Fantastic Three. His real family on the other hand, is messy, with a depressed single mother and a brother in jail. When Max's brother returns home, more trouble arises. To save his brother from his own downfall, Max drags his friends with him into a seemingly inevitable spiral.