An absurd law prevents Giovanni, a son not recognized at birth, from knowing the identity of his biological parents before he turns 100. To be able to attract public attention, his only hope is to obtain the complicity of Gustavo, the only centenarian not recognized at birth still alive. Gustavo is the only one who would have the right to make use of this regulation but he seems to have no interest in doing so. An unexpected friendship will be born between the young man anchored in the past and the centenarian projected into the future.