2011. ETA announces the definitive cessation of its armed activity in Spain and a young woman flees with a clear goal: to cross the border. She arrives in Zubieta, a border village where ancient myths and modern conflicts seem to converge. Time passes — a hazy, indefinite passage in which days blur into nights and nights into days. Her escape becomes increasingly complicated and labyrinthine.