The few thousand kilometers that separate Patagonia from the South Pole are a fascinating and hypnotic journey for explorers. Some even speak of an addiction, 'the Antarctic bite'. La Marche de l’empereur (2005) director Luc Jacquet has been experiencing it for 30 years. His new film is a visually striking adventure, offering us images beyond words, an ultimate tribute to a vanishing continent.