October 1958, the Cold War is at its peak. A group of young communist scientists get irradiated with a lethal dose of uranium. They are sent to Paris for medical treatment by Prof Mathé. Certain that they were making a nuclear weapon, Mathé proposes the first-ever human bone marrow transplant. Is it an experiment with living humans or does he truly want to help them?