1938. Young Ginia has just moved to Turin from the countryside. Looking for adventure she discovers the dazzling artists’ world and begins an affair with a painter. Amelia, the model who leads her into the bohemian quarters, is sensual, free and different from anyone she has ever met. During her 'beautiful summer', Ginia yields to her first great love, celebrating the courage to be truly herself.