Sophie is a brilliant student. Encouraged by her maths teacher, she leaves the family farm to attend a science preparatory class. Between new encounters, successes and failures, and faced with fierce competition, Sophie realizes that her dream of joining the Polytechnique represents more than rivalry but a true challenge of social climbing.