At the Verdura theater in Palermo, Joe Lovano, one of the greatest contemporary Jazz musicians, performed his interpretations of John Coltrane's most representative pieces. The concert was only the first act of a documentary about the return of Joe Lovano to Sicily and the rediscovery of the origins of jazz through the life story and tales of Lovano.