In 2022, Procida was named Italy’s Capital of Culture. That same year, twelve boys and girls joined the Atelier di Cinema del Reale on the island. Some of them had never used a camera and many had never been to Procida. This film originates from the desire to tell the island's story and the urge to investigate the practice of film-making and the desire to make films.