During the 1990s, at a Scandinavian psychiatric hospital, a man known as Mads Lake confessed to multiple murders and was convicted. However, the uneasy triumvirate of Mads, therapist Anna Rudebeck and policeman Soren Rank all have a vested interest in unearthing the truth, while a deepening co-dependency threatens to consume them all.