The film is inspired by true events and depicts a sensitive chapter in the history of Denmark: The handling of approximately 250.000 German refugees who came to Denmark right before the country´s liberation in the spring of 1945. When a Folk High School is turned into an internment camp for 500 German refugees, the headmaster family is thrust into an impossible dilemma. Should they go against the Danes´ anti-German sentiment and help the refugees – or stand firm in the resistance against the Germans?