Sergio is a former Roman hitman who has just recently retired. He has been living in Malta for the last few years, where he spends his days in solitude and also managing a restaurant. His routine is broken by the visit of Francesco, his old friend, and former policeman, accompanied by his half-sister Roberta. The two want to hire Sergio for one last assignment: to kill the Ventura brothers, two dangerous Roman criminals.