Manuel is sixteen years old and trying to enjoy his life as much as he can, while taking care of his elderly father. Subjected to blackmail, he goes to a party to take photos of a mysterious individual but, feeling that he has been duped, decides to flee, finding himself embroiled in matters that are far beyond him. In fact the blackmailers that pursue him turn out to be extremely dangerous and determined to get rid of what they regard as an inconvenient witness and the boy will have to turn for protection to two former criminals, old acquaintances of his father.