They are women. They are mothers. They are prisoners serving long sentences in a correctional facility in Chile. Their children grow up far from them, but remain in their hearts. In prison, they find affection in other partners who share their situation. Mutual support among these women becomes a form of resistance and empowerment. Malqueridas builds their stories through images captured by them with cell phones inside the prison, recovering the collective memory of a forgotten community.