Nicholas Chierici is an insurer in his thirties. He has a nice home, a steady job and above all a good family. But he is unhappy. An unspeakable desire haunts him since he was a child: he wants to be an actor. Nicholas live a precarious balance in which acting is a hobby and a good reputation is the only goal to be preserved no matter what. Nicholas' days go on in black and white, dragging on, as if stuck in a “Groundhog Day” with no way out. Nicholas, to solve his difficulties, has for some time been accustomed to resorting to a method of meditation based on “hugs” in which he meets “the Director”. Just when Nicholas returns to believe in the possibility of being happy, he is cornered by life, and he will no longer be able to avoid taking a final decision. In an emotional roller coaster of misadventures and very hard trials, he will be forced to face his own demons and fears. The very meaning of Nicholas' existence will have torn apart.