While enjoying a day at Athens’ queer beach, 30-something Demosthenes offers to help his bestie and aspiring filmmaker Nikitas in drafting an idea for his feature debut, inspired by the events surrounding a certain dog named Carmen. Two summers ago, Demosthenes was stuck in Athens dealing with health issues of his father. This serves as an excuse to reach out to his ex, Panos. Meanwhile, Panos got the overly cute Carmen, something he soon regretted. Likewise, Demosthenes seems to have regretted breaking up with Panos. Or did he not? Struggling to transform real events into a hero’s journey, the two friends question the no.1 rule of script writing theory – the hero that changes – while turning a page in their long lasting friendship.