Amanda is a young Mapuche Huilliche Indian girl who lives with her family on a small island in southern Chilean Patagonia. Her days consist of working as a fisher with her uncle from dawn until lunch. Sadly there are less and less fish: the intensive exploitation of the archipelago caused by salmon multinationals has made fishing difficult and not very productive. Slowly she begins to fall in love with Manuel, a guy from the same community, who learns about the clashes and the demonstration in distant Santiago. So he decides to leave to join it: contributing to the fight, in his case against the intensive salmon farming that pollutes the archipelago, is essential.