Irene grew up in the Italian Alps in a family that loved travel and the scout culture. Now, while in Turin because the Holy Shroud is on display, Irene starts down a new path – to faith. Her journey, teeming with playful encounters and small revelations, turns the film into a genuinely spiritual road movie. Yet Irene is restless, with no answers to her questions – until reality changes into a poetic universe. After Mexico’s syncretism and clamour, Vietnam’s hustle and bustle, and the temples at Angkor Wat in Cambodia, Irene backs away from religion and embraces the sacred.