An intimate, ironic, and freewheeling portrait of Patrizia Cavalli. The poet beloved by novelist Elsa Morante embodies the modernity and pop quality of contemporary Italian poetry, the love of words and performance. Cavalli’s career is that of a woman completely free, longing for an audience and friendship, needing to play seriously with life. A young woman who escaped her provincial background and its rules and, moving forward and backward in time, came to own her life, and with a huge talent, innocence, and sense of humour. The documentary conveys all the carnality, freedom, and warmth of Patrizia Cavalli’s poetry; the experience of a genuine poetic inspiration drawing on her life, day-to-day; and the deeper meaning of an existence that rejected the banality of labels.