Puglia, May 2021. A group of folk music artists decide to make a 200-km journey on foot from Torre Guaceto (Brindisi) to Santa Maria di Leuca (Lecce) along the ancient roads of the Via Francigena. A young farmer and his donkey named Bartolo join the group, creating the "Company of Wise Donkeys." The documentary is the story of a musical journey into the memory, traditions and popular culture of Salento.