On the 100th anniversary of his birth, this documentary on Italo Calvino highlights one of his most celebrated accomplishments, The Baron in the Trees, using the novel to provide a unique perspective on the relationship between the author’s work and his own times. Thanks to recently discovered archives, the film offers a fresh look at the most important Italian writer of the twentieth century.