The film highlights the relationship between women’s growing social empowerment and the rise in sexual abuse by men – a trend that was the opposite of what was largely expected to happen. The film revolves around Marina Valcarenghi, psychotherapist and psychoanalyst with a forty-five-year career in clinical work that has allowed her to observe the persistence of women’s insecurity, despite the economic and social independence they have gradually achieved, and understand why. Valcarenghi was the first to introduce psychoanalysis in prisons, starting with the Opera and Bollate penitentiaries. For twelve years she worked with male inmates held in solitary confinement; most of them had been convicted of sexual violence.