New York. A psychiatrist sees his career and private life go off the rails after he refuses to testify on behalf of a former violent and unstable patient who has caused the death of a number of people. The fact that the young patient is a member of the LGBT community, the doctor’s Jewish faith, the press’s hunger for news and the severe judgment of the law, aggravated by a printing error made by a newspaper editor, seem to be the factors that trigger an explosive chain reaction. The hounding in the media and the ferocity of the judicial system are added to the moral dilemma faced by the psychiatrist, who will take refuge behind the Hippocratic Oath in order to defend himself against the interrogations, pressure and betrayals on the part of all those seeking the truth. So who is the fiend? The young man? The doctor? The press? Justice? Can anyone claim to be innocent?