Eccomi qua is the story of Matteo. No steady jobs, some friends, the pub, horse races, in need of money at all times. Stefania, his girlfriend, gets pregnant, they decide not to keep the baby and to break off. Three years later Matteo discovers that Davide, the baby he didn't want, lives a happy life.