A man of huge and unsettling talent, Enzo Jannacci steered a course between many different genres because he was a “genre” in his own right. In the Milan of the 1960s, Jannacci chose to sing about the outcasts of society and succeeded in reviving and rejuvenating the tradition of Milanese popular song, partly through his collaboration with people like Dario Fo, Giorgio Strehler, and Fiorenzo Carpi. This marked artistic and human sensibility of his found expression over the years in a constant linguistic and musical inventiveness that allowed him to move in masterly fashion between songwriting and cabaret, rock ’n’ roll and jazz, theatre, and cinema. In this film we are transported, aboard an old tram, on a journey through a timeless Milan that paints, through a vast repertoire of often previously unheard recordings and prestigious testimonies of friends and colleagues—from his son Paolo to Vasco Rossi, and then Paolo Conte, Claudio Bisio, Diego Abatantuono, Roberto Vecchioni, and many others—a surprising portrait of an extraordinary artist.