When Nina finds out that her teenage son Lars has been injured in an accident at school, she is faced with a dilemma: Can she leave behind the rehearsals with her orchestra in order to be there completely for him…in a situation that could be a life-changing moment? The decision she makes is a compromise: for five days, she will leave Munich to take Lars on a getaway, to the island in western France where they usually spend their summer vacation — a place full of fond memories and significance to Lars. In winter, however, the island is no vacation paradise, but windy, dark and cold. In the small house on the beach, mother and son are forced to face each other. Thoughts of music haunt Nina, the calls from the mainland worry her. Is she just sabotaging her career, which she has fought so hard for…and for what? Lars withdraws further every day. Misunderstandings multiply, suppositions turn into suspicions: Was Lars a witness to a gruesome crime at school? Did he even participate in it? When a winter storm cuts the last connection to the mainland, a dangerous confrontation ensues.