Luca (Giuseppe Saccotelli), a young man in his twenties, tired of his life so far and confused by the unexpected hypothesis of paternity, decides to go away and join his friend Paul (Marco Rezoagli), shepherd and astronomer, left for a Swiss mountain pasture with his flock of goats, to look at the stars together. Margherita (Margherita Fantini), his girlfriend, is left alone in the city to face another journey, an evolution from young girl to woman, who wants and must choose her future. While Luca walks through the woods in search of Paolo, he discovers a series of micro-worlds and people who for different reasons have emigrated, are emigrating or simply migrate to a different dimension from themselves. The borderland and the search for borders (to protect themselves from the world that is too big), push people to segregate themselves in protected places, with the boundless soul of those who dream of infinite worlds. The indirect protagonist, a golden trout, which moves the protagonist's action, pushes him towards the return to normality. The story is surrounded by two refugees whom Luca meets by chance on the mountain paths, Naila (Chaimae Sellak) and Yuseff (Mohamed Bakkal El Idrissi) and the family of Bacci (Leonardo Nigro), who lives in a hut stopped in time near the border.