The Ravenna area, suspended between its centuries-old history and recent industrial development, is a land of conflicts and rarefied landscapes. This is where the action of "Housing First" develops, an association that focuses on social housing as a way to reintegrate people in situations of extreme distress, be it psychic, economic or dictated by various addictions. The Passengers tells the story of these "aimless travelers", who find in the homes where they live together a point of departure for their path.