Children can be loud, carefree, playful, unaware, violent. Also in Taranto, an industrial city in Southern Italy which has the largest steel mill factory in Europe since the 1960s. Observing their movements and listening to their emotions, we enter the world of childhood while losing ourselves in the present of this territory, the scene of one of the most serious health and environmental disasters in Italian and European history. Bangarang is a Jamaican word meaning tumult, disorder, chaos.