Claudio is the captain of a provincial football team. The team achieves promotion to Serie B and, thanks to a loan from his friend Sandro, Claudio and his wife finally open the restaurant they have always wanted for the family's economic future. The much sought after Serie B, however, turns out to be a sentence: Claudio's contract is not renewed for his age. It will be the beginning of his fall, as an athlete and as a man.