Dario Argento wrote his most famous films inside hotels, completely isolating himself from external reality and immersing himself in his own nightmares. After many years, advised by his agent, he decides to go back to a hotel to finish his new screenplay and to be interviewed, filmed and followed by a crew that is shooting a film about him. Within this structure, a wellness center very far from the distressing places that characterize the cinema of the master of horror, Argento does not feel at ease and has difficulty both in finding the peace necessary to finish the screenplay, and in confiding the his secrets to the crew who are interviewing him. But the demon of cinema, who has never abandoned him, will once again push him to give himself totally.