Set in post WW2 Venice Italy, American Army Col. Richard Cantwell, haunted by the war, is a bona fide hero who faces news of his illness with stoic disregard. Determined to spend a weekend in quiet solitude, he commandeers a military driver to facilitate a visit to his old haunts in Venice. As Cantwell's plans begin to unravel, a chance encounter with a remarkable young woman begins to re kindle in him the hope of renewal. Based on the last full-length novel Hemingway published in his lifetime, Across the River and Into the Trees captures a fleeting moment of immortality where time stands still. The story contains the great Hemingway themes of love, war, youth, and age.