Lucien is a human magnet: everything made of iron sticks to him. His home, a small farm in rainy Belgium around 1918, is no place for an artist. When he gets stuck on a train one day, Lucien ends up joining a small circus travelling through France. There he meets Gervaise, the beautiful daughter of the circus's ringmaster. Together they dream of becoming artists and falling in love. But a call from the past proves louder than the call of love and dreams.