Yoknapatawpha is the name of American writer William Faulkner’s apocryphal county. “Apocryphal”, meaning “of doubtful authenticity”. Authentic or not, this is where Faulkner set all of his stories. He even drew its map. That is what guides Geoffrey Lachassagne in this brilliant and dizzying cinematographic adaptation.