On Sicily, in the shadow of the beautiful city of Syracuse, stands one of the biggest petrochemical plants in Europe. Seventy years after the construction of the first batch of refineries, today the land and the people seem to be left to their own devices, poisoning sky, sea and earth. "You’d be better off dying of cancer than dying of hunger," we hear on the beach bordering the refinery. Enveloped in a code of silence, the film allows us to hear the voices of people who are putting up a fight, who resign themselves to their fate, or who are simply surviving in a land that has been sacrificed on the altar of progress and modernity.