A filmmaker decides to travel across the drovers’ road that the shepherds in his town used to take to get to the mountains, but he cannot find anyone still alive to tell him the exact route. His idea is also to film the trip with his family’s old super-8 camera but he discovers that, after 41 years of disuse, it can no longer tape sound. The forgotten path and the mute camera will become, along with a donkey called Paolo, the protagonists of a journey full of memories, question marks and silence.