The story of Antonio Riva, a shipyard worker leading a mostly quiet life. He spends his leisure time playing bocce with friends, takes care of his elderly mother, and deeply loves his daughter Emilia, born from his previous marriage with whom he maintains an excellent relationship. One day, Emilia informs her father of her intention to get married, making Antonio truly happy as it allows him to fulfill one of his dreams: to provide his daughter with the wedding reception she has always wanted, thanks to the savings he has set aside over the years. Antonio's dream of financing Emilia's wedding will prove to be a challenging task, and he will learn the hard way that those who guard our treasures may not necessarily safeguard our dreams.