In India, Smita is an untouchable. She dreams of giving her young daughter an education and will go to any length to make that happen, including leaving behind all she knows in search of a better future. In Sicily, Giulia works in her father’s wig workshop, the last of its kind in Palermo. When her father is the victim of a serious accident, she discovers that her family’s livelihood is at stake. In Canada, Sarah is a twice-divorced mother of three children and a successful lawyer whose identity is wrapped up in her work. Just as she expects the promotion she’s been working her entire career for, she learns she has breast cancer. The Braid is a vibrant and singular reminder of what connects us all – across borders, across languages, across cultures.