1963. The young nurse Anna takes service in the juvenile ward of a mental hospital. Here she meets and becomes attached to sweet Lucia, a fifteen-year-old schizophrenic. Against the backdrop of a struggle between Dr. Marie and the rigid Dr. Oreste for the new experimental treatments, the relationship between Anna and Lucia thickens, forcing them to make decisive choices for their respective lives.