45-year-old Vittorio was born and raised in a working-class borgata of Rome. One morning he sets out from Via del Mandrione to reach Rio della Grana on foot: he has to see an old friend, the son of a criminal who died years ago. Along the road, he meets young guys and girls from his neighbourhood who all share the same problem: a chronic lack of money. Vittorio tells them old stories of the borgata, in particular the stories of Stracci, Accattone and Mamma Roma, characters from Pier Paolo Pasolini’s first three films, as if they really existed.